VVD Oegstgeest stelt verkiezingsprogramma en kandidatenlijst vast

De huidige wethouder financiën van Oegstgeest Matthijs Huizing is de lijsttrekker van VVD Oegstgeest voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Dat heeft de algemene ledenvergadering van de liberale partij deze zaterdag besloten. De belangrijkste nieuwkomers zijn Marcella Kemper en Willem Wensing op respectievelijk plek 2 en 4.

Matthijs Huizing brengt veel politieke en bestuurlijke ervaring mee. Naast het wethouderschap was hij eerder onder meer gemeenteraadslid in Oegstgeest en Tweede Kamerlid. Ook is hij een bekende van sportief Oegstgeest. Zo was hij eerder voorzitter van voetbalvereniging ASC.

De 31-jarige en onlangs moeder geworden Marcella Kemper is hét frisse nieuwe gezicht, en ook zij heeft veel dossierkennis. Ze werkt sinds dit jaar als bestuurlijk adviseur bij het Ministerie van Financiën. De vier jaar daarvoor heeft Marcella zich als persoonlijk medewerker van Tweede Kamerlid Rudmer Heerema dagelijks bezig gehouden met beleidsterreinen zoals onderwijs, sport, luchtvaart en water. Als steunfractielid bij VVD Oegstgeest viel zij dit jaar dan ook op door het gemak waarop zij landelijk beleid vertaalt naar wat dit betekent voor onze gemeente.

De VVD heeft de ambitie om, net als vier jaar geleden, de grootste partij van Oegstgeest te worden. Daarvoor staat een ‘top 8’ te popelen om aan de campagne te beginnen. Op nummer 3 staat ondernemer en huidig gemeenteraadslid Inge Oosterhuis. De VVD completeert de top 8 met steunfractielid Willem Wensing, de huidige fractieleden Edgard Creemers en Eric Bouw, en nieuwkomers op de lijst Emmeke Hulshof en Henk Koese. Na ongeveer tien jaar raadswerk ‘duwt’ de huidig fractievoorzitter Sven Spaargaren voor deze gemeenteraadsverkiezingen de VVD-lijst.

“Wij publiceren ons verkiezingsprogramma in het begin van het nieuwe jaar, maar ik kan zeker al een tipje van sluier oplichten over wat onze vier prioriteiten zijn”, aldus Matthijs Huizing. “Ten eerste willen we enkel nog gericht bouwen en ons groen behouden. Als tweede prioriteit willen we fors investeren in voorzieningen als scholen, groen, bruggen en wegen. Verder willen we dat Oegstgeest een zelfstandige gemeente blijft. Tot slot, zet VVD Oegstgeest in op de aanzet van een haalbare én betaalbare energietransitie.”